Asztalitenisz Európa Bajnokságot rendezett a szlovén Speciális Olimpia 2012. április 12. és 16. között Ljubljanában, amelyre 2 békéscsabai és 2 tordasi versenyzővel utaztunk ki Dobi Zoltán szakágvezetővel együtt. A Porsche Hungáriától kapott mikrobusszal (amit ezúton is nagyon köszönünk nekik!) indultunk útnak a Speciális Olimpia budapesti irodájától a két békéscsabai versenyzővel, Vizsnyai Imre Dáviddal és Molnár János Péterrel, a kisbusz vezetését Dobi Zoltán vállalta magára. Útközben betértünk Tordasra, ahol felvettük a két női versenyzőt, Seres Évát és Farsang Erikát, majd jókedvűen indultunk tovább a még 400 km-re lévő Ljubljanába. Délután meg is érkeztünk a szálláshelyre, ami a Száva partján egy háromcsillagos szálloda és kemping volt.

Itt egy gyors regisztráció után elfoglaltuk a szobáinkat, megismerkedtünk a magyar csapat kísérőjével, Dina Koša-val, majd este a verseny helyszínén vacsora és a megnyitóünnepség várt bennünket, ezután nyugovóra tértünk.

Másnap délelőtt a kvalifikációs meccseken a 21 résztvevő ország 101 versenyzője közül Dávid és Péter az 1-es divízióba jutott a férfiak 21 év alattiak csoportjában, Erika az 1-es, Éva a 2-es divízióba jutott a nők 30 év felettiek csoportjában. Délután csapatostul felkerekedtünk, és elindultunk Szlovénia egyik legjelentősebb idegenforgalmi nevezetessége felé, a Postojna-i cseppkőbarlangba. Itt a barlangi kisvasúttal mentünk be a barlang belsejébe, ahol egy órás sétát téve gyönyörködtünk a szebbnél szebb álló és függő cseppkövekben. Este egy remek pizzériába szervezték a vacsorát, ahol gigantikus méretű pizzát ehettünk.

Következő nap délelőtt már a döntő meccseket játszották a versenyzők, Erika itt meg is szerezte a magyar csapat első aranyérmét, miután a háromfős divíziót megnyerte! A többiek csak a csoportmérkőzéseket játszották ezen a napon. Délután egy grillpartin vettünk részt, ahol finomabbnál finomabb ételeket sütöttek nekünk a szervezők. A finom étkek után úgy döntöttünk, hogy a kis szabadidőnket kihasználjuk, és megnéztük Ljubljana városát közelebbről.

A negyedik napon délelőtt az egyéni döntőket játszottuk le, rendkívül izgalmas, és szoros, fordulatokban bővelkedő meccseket láthattunk! Éva a 2-es divízió aranyérmét szerezte meg, Peti nagyon nehéz és szoros meccsek árán a negyedik helyig menetelt, Dávid magabiztosan nyerte az 1-es divízió döntőjét. Az egyéni versenyek eredményhirdetése után a páros versenyek döntői következtek, ahol a mi párosaink (Erika és Éva, Peti és Dávid) az 1-es divíziókba kerültek, és meg is nyerték azt! A torna végén Dávidot választották azon szerencsésnek, aki játszhatott egy bemutató mérkőzést Bojan Tokič Európa-bajnoki bronzérmes szlovén versenyzővel! Bojan nem hozott magával ütőt, (valószínűleg csak érmet átadni jött, és látva Dávid játékát döntött a bemutató mellett), így kölcsön kért egy ütőt. Dávid igazi úriemberként a saját ütőjét ajánlotta fel, és ő maga a Petiével játszott. A sportágat szeretők tudják, hogy milyen fontos a saját ütő használata. A fiúk remek hangulatot varázsoltak, igazi showmeccs volt! A páros meccsek eredményhirdetései után a vacsora, majd az azt követő záróünnepség és táncos mulatság után fáradtan, de boldogan aludtunk el.

A reggeli után elköszöntünk Ljubljanától, a szervezőktől és Magyarország felé vettük az irányt, s kora délután már Tordason örülhettek Erikának, Évának, no meg a sok aranyéremnek! Fél óra múlva már Budapesten jártunk, ahol búcsút vettünk a két békéscsabai sráctól is.

Fantasztikus élményekkel és eredményekkel tértünk haza, köszönjük a szlovén Speciális Olimpia szervezőinek és csodálatos önkénteseinek ezt a felejthetetlen 4 napot, és természetesen a Magyar Speciális Olimpia Szövetségnek is a lehetőséget!